Roeselare krijgt grootste GAMMA van het land

Strategische ligging en groeipotentieel doet GAMMA investeren in volledig nieuwe winkel

Roeselare, 05 juli 2012 – GAMMA opent morgen een nieuwe winkel in Roeselare. Meteen de grootste GAMMA van het land van maar liefst 5.000 m2, want de nieuwe strategie van GAMMA vraagt meer plaats. Bedoeling is om er een nog groter productgamma aan te bieden, in een veel aangenamer en mooier kader. Gamma Machelen was de testcase, Roeselare wordt de eerste naar het succes-voorbeeld. De nieuwe GAMMA levert zo’n 15 extra arbeidsplaatsen op voor de regio.

GAMMA Roeselare
De nieuwe winkel beslaat zo’n 5.000m2. Door die extra ruimte vind je hier het grootste assortiment in zowat alle afdelingen en een aantal nieuwe merken die momenteel enkel beschikbaar zijn in de GAMMA van Roeselare. Zo is er een overzichtelijke toolshop, een nieuwe verfmengbalie en een unieke verlichtingskamer van 16m2, een ware showroom voor het ruime verlichtingsgamma. Je vindt er ook het grootste aanbod aan douchekabines en badkamermaterialen. Dit  in een aangenaam kader waar de consument gemakkelijk en snel zijn product kan terugvinden.

De grootste GAMMA van België ligt een kilometer buiten het centrum van de stad aan een drukke invalsweg met een ruime parking, wat voor een vlotte bereikbaarheid zorgt. De strategische ligging van de nieuwe winkel is voor klanten die grote stukken of grotere volumes komen halen een pluspunt.

“Voor deze winkel zien we alles net iets groter. We willen in deze winkel dan ook grotere volumes gaan verkopen. Niet alleen zakken cement, maar ook hele paletten.”, zegt Rudi Petit-Jean, directeur van GAMMA België. “We verwachten dat de opening in Roeselare een extra omzet van 3 à 5% op ons totale jaarcijfer zal genereren.”

Aangenaam winkelen
In de GAMMA in Roeselare wordt sterk ingezet op aangenaam en efficiënt winkelen. De consument wordt door een ingenieuze communicatie in de winkel onmiddellijk wegwijs gemaakt en kan zo snel het product naar keuze en promo’s terugvinden.
Vandaag opent GAMMA grotere winkels, om de keuze voor de klanten nog te vergroten, maar dan wel in een veel aangenamer kader. Een aanpak die werkt, zo blijkt uit de positieve cijfers in Machelen.

GAMMA België
In België behoort GAMMA tot de top 3 in de Doe Het Zelfwinkels. Wekelijks komen bij de 83 GAMMA winkels in België een 160.000 klanten over de vloer. Een 1000-tal medewerkers staan op de winkelvloer de klanten ten dienste.
Via de doe-het-zelfwinkels GAMMA biedt Intergamma consumenten producten en diensten aan voor alle constructie -en verbeteringsklussen in en rondom het huis.
Voor meer informatie: www.gamma.be

PB_Gamma_Roeselare_regio.docx